Wielka sztuka za Rogiem w Rychwale

Kino za Rogiem w Rychwale w lutym 2019 roku inauguruje pierwszy sezon retransmisji spektakli operowych i baletowych w ramach cyklu Wielka Sztuka za Rogiem.

 
 
 
Pierwszy sezon w Kinie za Rogiem w Rychwale 22 lutego 2019 roku o godzinie 18:00 inauguruje słynny balet do muzyki Piotra Czajkowskiego „Dziadek do orzechów” wystawiony w Teatrze Bolszoj w Moskwie.

To jedno z najważniejszych arcydzieł klasycznego baletu rosyjskiego i wspaniały spektakl familijny. Mali widzowie odnajdą w nim baśniową historię małej Klary (w rosyjskiej wersji jest to Masza), która dzięki dobremu sercu i odwadze wyzwala od czaru księcia zaklętego w dziadka do orzechów. Dorosły widz doceni oryginalną choreografię Jurija Grigorowicza, który baletową bajkę napełnia Hoffmannowskim mistycyzmem i tajemniczością. Jego „Dziadek do orzechów” to nie balet o wyimaginowanym i błogosławionym Królestwie Konfiturowym (Krainie Słodyczy), gdzie na gałązkach choinki rozwieszone są cukierki, orzechy i marcepany, ale o fantasmagorycznych poczynaniach Drosselmeyera, dzięki któremu piękni książęta zwyciężają, reprezentując dobro, a Król myszy ginie wraz ze swoim wojskiem.

W głównych partiach zobaczymy wybitnych solistów Teatru Bolszoj: Margaritę Szrajner w roli Maszy i Siemiona Czudina jako Księcia.

W ramach pierwszego sezonu Wielkiej Sztuki za Rogiem odbędą się retransmisje jeszcze czterech spektakli 

8 marca 2019 roku opera Giacomo Pucciniego „Madame Butterfly” wystawiona w The Mertopolitan Opera w Nowym Jorku. 
W kwietniu 2019 roku balet do muzyki Piotra Czajkowskiego „Śpiąca królewna” wystawiony w Teatrze Balszoj w Moskwie. 
W maju 2019 roku opera Giacomo Pucciniego „Turandot” wystawiona w The Mertopolitan Opera w Nowym Jorku. 
W czerwcu 2019 roku opera Georges’a Bizeta „Carmen” wystawiona w The Mertopolitan Opera w Nowym Jorku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Ta witryna używa plików Cookie. Aby zapewnić jej poprawnie działanie, konieczne jest ich zatwierdzenie.