Znajdź nas na Facebook

Ocena:

Ministranci z Kramska na wczaso-rekolekcjach w Alpach Austriackich

Kramsk 11.07.2017 09:19

Kontemplowanie wszechmocy Boga, spotkanie w greckokatolickiej cerkwi, dzień pokutny i wizyta w obozie koncentracyjnym w Dachau - to tylko niektóre z wydarzeń, które złożyły się na wczaso-rekolekcje ministrantów parafii Kramsk w Innsbrucku w Austrii i Monachium w Niemczech. Wyjazd odbył się w dniach od 3 do 8 lipca br., a organizatorem był opiekunem LSO w Kramsku ks. Łukasz Przelazły.

Innsbruck
Pierwszego dnia naszych wczaso-rekolekcji zwiedzaliśmy wraz z naszym przewodnikiem ks. Piotrem Patykiem przepiękny Innsbruck. Zobaczyliśmy m.in. skocznię narciarską Bergisel, gdzie uczestniczyliśmy w treningu kadry skoczków austriackich, wjechaliśmy kolejką w góry żeby podziwiać panoramę Innsbrucka, widzieliśmy złoty dach, który znajduje się na starówce w Innsbrucku oraz grekokatolicki ksiądz Roman Ptasiuk pokazał nam kaplicę greckokatolicką przy czym wyjaśnił przebieg liturgii, symbolikę gestów i znaczenie ikonostasu. Na zakończenie wizyty ks. Roman udzielił każdemu z nas indywidualnego błogosławieństwa z racji tego, że nie tak dawno przyjął święcenia kapłańskie.

Dolina Stubai
Kolejne dni, to pobyt w dolinie Stubai położonej nieopodal Innsbrucka. Atrakcji dla ducha i dla ciała było co niemiara. Wymarzone i zachwycające widoki gór, lodowców i alpejskich łąk sprawiły, że czuliśmy się jakby bliżej majestatu Boga. Podczas pobytu w dolinie udało nam się m.in. wjechać kolejką linową w góry na wysokość ok. 3000 m n.p.m., zjechać torem saneczkarskim z wysokości ok. 2000 m n.p.m. czy uczestniczyć w koncercie regionalnej orkiestry. Bardzo ważnymi punktami był dzień pokutny, podczas którego mogliśmy skorzystać z sakramentu spowiedzi oraz Eucharystia ze wspólnotą parafialną w miejscowości Schönberg, w której mieszkaliśmy.
Monachium
Przed naszą wizytą w Monachium wielu z nas kojarzyło, to ogromne miasto przede wszystkim z klubem piłkarskim, jakim jest Bayern Monachium. Te wyobrażenia jednak się zmieniły, ponieważ oprócz wizyty na stadionie Allianz Arena zobaczyliśmy jedno z największych muzeów nauki i techniki na świecie Deutches Museum oraz przepiękne miejsce, jakim jest niewątpliwie Marienplatz, czyli plac miejski, którego nazwa została nadana na cześć Matki Bożej, która miała uchronić miasto przed epidemią cholery.
Dachau
Ostatnim punktem naszych wczaso-rekolekcji była wizyta w obozie koncentracyjnym w Dachau. Dla wielu z nas był to najważniejszy przystanek wyjazdu. Oglądając obóz panowała wśród nas zaduma, zamyślenie i modlitwa obejmująca wszystkie ofiary II wojny światowej. W sposób szczególny myśleliśmy o licznym duchowieństwie z bł. biskupem Michałem Kozalem na czele i osobach świeckich z naszej diecezji, którzy ponieśli w tym miejscu kaźni śmierć męczeńską.
W tym miejscu chciałbym podziękować w imieniu całej wspólnoty LSO w Kramsku ks. Piotrowi Patykowi za poświęcony dla nas czas i zapewnienie atrakcji, które w naszej pamięci pozostaną zapewne na bardzo długo.

tekst: Sebastian Gwóźdź

zdjęcia: ks. Łukasz Przelazły

Podziel się swoją opinią

( Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy, są one opiniami pozostawionymi przez użytkowników portalu konin24.info)